De eerste virtuele showroom ter wereld is de showroom van Renson, ontwikkeld door Nanopixel. In de “Experience Box” van 3 x 2,5 meter ontdekken klanten in real time alle Renson producten en kunnen ze naar eigen wens samenstellen.
Met een portfolio van meer dan 700 producten beschikt Renson vandaag over vele duizenden vierkante meters aan showrooms. Het is voor de Renson-dealers, die zich over de hele wereld bevinden, niet mogelijk om dit enorme productgamma in hun toonzalen opgesteld te krijgen. Bovendien ondervond men dat klanten vaak moeite hadden om zich de producten en hun werking voor te stellen in hun eigen thuissituatie. Daarom werd in samenwerking met Nanopixel de Renson Experience Box ontwikkeld: de eerste virtuele showroom van het land en een wereldprimeur.
Oplossing op maat
De Experience Box is een virtuele belevingsruimte van 3 bij 2,5 meter waarin klanten alle outdoor- en zonweringsproducten uit het Renson-assortiment in 3D kunnen ontdekken. Dankzij de talloze configuratiemogelijkheden, krijgen ze in real time een eerste blik op het mogelijke eindresultaat, waar ze vervolgens ook virtueel in kunnen rondwandelen. Verdelers hoeven dankzij de Experience Box voortaan niet langer alle demo-modellen uit te stallen. Bovendien blijft het digitale productaanbod steeds up-to-date dankzij de regelmatige software updates die automatisch worden uitgevoerd.
Uit vier vooraf gedefinieerde modellen van huizen, kiest de klant zelf de stijl die het best overeenkomt met de eigen woning. Voor wie nog meer in detail wil gaan, is er een gevelconfigurator waar de afmetingen minutieus worden ingesteld.
Alle oplossingen van de Renson Experience Box zetten het comfort van de klant centraal. In tegenstelling tot het traditioneel verkooppraatje, waar veel mensen een hekel aan hebben, begeleidt de Renson Experience Box in het complete keuzeproces. Nadat de klant alle producten heeft verkend en vergeleken, geconfigureerd naar eigen smaak, weet die ook precies wat bijvoorbeeld de impact is op de lichtinval tot in de woonkamer toe. Het eindresultaat is dan ook exact wat de klant wil.